Yksityisasiakkaiden tilaamilla tuotteilla on kuluttajasuojalain mukainen 14 vrk:n vaihto- ja palautusoikeus. Palautettavan tuotteen pitää olla käyttämätön, myyntikelpoinen ja alkuperäispakkauksessaan. Avatuilla hygieniatuotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen. Palautuksesta tai vaihdosta aiheutuvat kustannukset jäävät asiakkaan maksettavaksi.

Sovi palautuksesta etukäteen asiakaspalvelumme kanssa, myynti@tammed.fi tai puhelimitse 03 260 6530. Paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Mikäli noutamaton paketti palautuu takaisin, vähennämme takaisin maksettavasta summasta toimituskulun.

Tuotepalautukseen tulee liittää kaikki ostetun tuotteen mukana tulleet osat, myös käyttöohjeet ja kaupanpäälliset. Liitä myös saamasi lähetyslista tai lasku mukaan palautukseen. Hyvitämme ostoksen samalla maksutavalla, jota käytettiin tilausta tehdessä. Hyvityksestä vähennämme palautuksesta aiheutuneet toimituskulut.

Viallisen tuotteen palautus

Mikäli saamasi tuote on rikki tai viallinen tai olet saanut väärän tuotteen, ilmoita siitä ensitilassa asiakaspalveluumme. Voit lähettää viallisen tuotteen asiakaspalautuksena varastollemme, katso ohjeet alta kohdasta Vaihto tai palautus postitse. Tällöin Tammed maksaa palautuksesta aiheutuneet kustannukset.

Lähetämme viallisen tuotteen maahantuojan tarkistettavaksi. Kun tuote on todettu vialliseksi, lähetämme asiakkaalle toimivan tuotteen. Mikäli asiakas haluaa perua kaupan, maksetaan rahapalautus verkkokaupan normaalin palautuskäytännön mukaisesti. Sovi palautuksesta aina etukäteen asiakaspalvelumme kanssa.

Rajoitukset palautusoikeudesta (kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti)

Tuotteelle ei myönnetä palautusoikeutta, jos se on erikseen ostajan toivomuksesta valmistettu, kuten erillismitoitettu ensivastetakki tai –housut.

Vaihto tai palautus postitse

Jos haluat palauttaa tai vaihtaa ostamasi tuotteen, tee se Postin asiakaspalautuksena. Käytä tavallisen Postin pakettikortin sijasta ASIAKASPALAUTUS -osoitekorttia ja liitä lähetyslista tai lasku mukaan lähetykseen. Tuote tulee pakata huolellisesti, ettei se vahingoitu kuljetuksessa. Palautuksesta ja vaihdosta aiheutuvat toimituskulut jäävät asiakkaan maksettaviksi. Mikäli palautat viallisen tuotteen, Tammed maksaa postikulut.

Kirjoita osoitteeksi:

Asiakaspalautus
Tammed Oy
Tuomaalankatu 1
33580 Tampere

Pyydä Postilta palautuskuitti ja säilytä kuitti.

Huom! Lunastamme vain Suomesta lähetettyjä palautuksia.

Vaihto tai palautus Tammed Oy:n toimistolle

Voit palauttaa tilaamasi rikkinäisen tai viallisen tuotteen myös suoraan varastollemme, josta lähetämme sen tuotteen maahantuojalle. Palautus tarkastetaan maahantuojan toimesta ja kun palautus on hyväksytty, maksetaan rahapalautus verkkokaupan normaalin palautuskäytännön mukaisesti. Tammed Oy:n toimistolla ei makseta rahapalautusta.